piątek, 29 kwietnia 2016

Morze Bałtyckie- Pogorzelica, Kołobrzeg

http://womanfromforest.blogspot.com/2016/04/morze-batyckie-pogorzelica-koobrzeg.html 
Ostatnie kilka dni udało mi się wykorzystać na chwilę odpoczynku. Wybrałam się nad polskie Morze Bałtyckie, w okolicę Kołobrzegu, Pogorzelicy. Co prawda nie był to długi czas, ale na pewno dzięki temu wyjazdowi mogłam oderwać się od zgiełku miasta oraz poczuć się lepiej.
***
Last few days I spent on relax. I was by polish sea- the Baltic Sea in Kołobrzeg and Pogorzelica. It wasn't really long time, but during this trip I could rest away from the city. After that I feel much better.


Woda była zimna, co uniemożliwiało całkowite zanurzenie się w niej
***
Water was cool, so we couldn't dive.

Jezioro Turkusowe
***
Polish Turquoise Lake


Morze Bałtyckie
***
Baltic Sea

Mewa śmieszka, Chroicocephalus ridibundus
***
Black-headed gull, Chroicocephalus ridibundus

 Araukaria (Araucaria)- charakterystyczne drzewo, które zwróciło moją uwagę. Należy do roślin nagonasiennych, wiecznie zielonych.
***
Araucaria- really unique, gymnospermous and evergreen tree.
 Szyszki araukarii.
***
Cones of Araucaria
Jeden z wieczorów zakończył się ogniskiem, śpiewami z grą na gitarze i grzanym winem :) 
***
 One evening finished with fire, singing, guitar, mulled wine.


Przy okazji udało nam się również zobaczyć las, w którym wszystkie sosny są krzywe, powyginane. Prawdopodobnie w czasie wojny, były na nich prowadzone badania genetyczne.
***
By the way we saw forest with curved pines. Probably, during II World War people did  genetic researchers on them.

6 komentarzy:

  1. taki wyjazd by mi się przydał, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę zazdroszczę pobytu nad morzem, bo uwielbiam je :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak poprzedniczki, tez bym, chciala i tych widokow i wieczorow:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja słyszałam, że drzewa były ,, modelowane" aby je później wykorzystać do produkcji mebli.

    OdpowiedzUsuń
  5. Od pewnego czasu marzę o wyjeździe nad morze.
    Kilka lat temu byłam na urlopie w Pogorzelicy.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń